Middenbouw HDL

Hola mexicaantjes van de Middenbouw!

Bonita dat jullie dit jaar mee met ons meegaan naar het mooie Mexico! De week zal in het teken staan van sombrero’s, cactussen,  sambaballen en pinatas. Samen met alle andere reizigers gaan we proberen zoveel mogelijk punten te sparen om uiteindelijk de beste groep van de Middenbouw te worden!

Elke dag beginnen we om 10.00 uur met het hijsen van de vlag en om 15.30 uur zal de dag worden afgesloten en de vlag weer naar beneden worden gehaald. Het is een drukke en volle week dus zorg ervoor dat je genoeg eten meeneemt, wij zorgen voor het drinken en een tussendoortje.

Op maandag gaan we beginnen met een super mooi en grote Mexicaanse hut te bouwen. Ook krijgt iedere hut een sombrero die je mag versieren waardoor iedereen kan zien van wie welke hut is.

Op dinsdag beginnen we in alle vroegte met een speurtocht. ’s Middags gaan we verder met het bouwen aan de hut, ook is er de mogelijkheid om de hut te versieren dus doe kleren aan die vies mogen worden! Als jullie thuis nog oude doeken of leuke versierspullen hebben voor de hutten neem die dan mee.

Op woensdag trekken we de bossen in voor een super spannend bosspel. Het is slim om een lange broek en dichte schoenen aan te doen omdat er pikkers en beestjes in de bossen zijn. ’s Middags komt bij mooi weer de brandweer, neem je zwemspullen en een handdoek mee!

Op donderdag gaan we helaas in Loosbroek alweer de hut afbreken, in de middag gaan we spelletjes doen op het kindervakantieweek terrein van Heeswijk, dus doe sportieve kleren aan. Bij mooi weer zijn er ook waterspelletjes, een extra setje kleren kan geen kwaad. De kinderen uit Loosbroek moeten hier naar toe fietsen dus denk ook aan je fiets!

Vrijdag is helaas alweer de laatste dag van de week en zal de hut afgebroken moeten worden in Heeswijk. Op vrijdag om 10:00 fietst Loosbroek naar Heeswijk om daar af te sluiten met een gezamenlijke Spelenkermis.

Maandag Hutten bouwen
Dinsdag Speurtocht / Hutten bouwen en versieren