Middenbouw HDL

Hallo avonturiers en ontdekkingsreizigers van de Middenbouw!

Middenbouw Heeswijk – Dinther – Loosbroek

Hallo avonturiers en ontdekkingsreizigers van de Middenbouw!

Wat fantastisch dat jullie dit jaar met ons op een wereldreis gaan! Samen met alle andere reizigers gaan we elke dag naar een ander werelddeel om punten te verzamelen om de meest avontuurlijke groep van de Middenbouw te worden!

Elke dag beginnen we om 10.00 uur met het hijsen van onze reisvlag en om 15.30 uur sluiten we de dag af door de vlag weer naar beneden te halen. Het wordt een superleuke week vol ontdekkingen, dus zorg ervoor dat je genoeg eten meeneemt. Wij zorgen voor drinken en een tussendoortje.

Op maandag vertrekken we samen naar onze eerste bestemming en gaan we beginnen met het bouwen van onze eigen tenten, waarin we de rest van ons verblijf zullen doorbrengen. ‘s Middags gaan we verder met het versieren van de tenten, dus trek kleren aan die vies mogen worden! Als je thuis nog oude doeken of leuke versierspullen hebt, neem die dan zeker mee.

Op dinsdag gaan we sportieve spelletjes doen op het sportveld, dus trek je sportkleding aan. Misschien spelen we wel voetbal zoals in Brazilië, trefbal spelen zoals in Japan, of waterspelletjes doen zoals de kinderen in Spanje! Want als het mooi weer is, kunnen we misschien wel waterspelletjes doen, dus neem een extra setje kleren mee. Als je uit Heeswijk-Dinther komt, vergeet dan niet je fiets!

Op woensdag trekken we de wildernis in voor een spannend bosavontuur. Trek een lange broek aan en stevige schoenen, want er zijn veel planten en beestjes in het bos. ‘s Middags komt bij mooi weer de brandweer langs, dus neem je zwemspullen en handdoek mee!

Op donderdag moeten we helaas afscheid nemen van onze tenten in Loosbroek. Maar ‘s middags gaan we een reis maken waar we misschien wel door de wilde jungle van Zuid-Amerika, of over de hoge bergen van de Himalaya, of zelfs door de mysterieuze woestijnen van Afrika gaan. Onderweg moeten we raadsels oplossen en verborgen aanwijzingen vinden. De kinderen uit Heeswijk gaan ‘s ochtends deze avontuurlijke reis maken en mogen ‘s middags nog een laatste keer spelen in de tenten.

Vrijdag is alweer de laatste dag van onze reisweek en moeten we onze tenten in Heeswijk afbreken. Om 10.00 uur fietsen we vanuit Loosbroek samen naar Heeswijk-Dinther om daar af te sluiten met een gezellige Spelenkermis. Het wordt een fantastische afsluiting van onze reis rond de wereld!

Maandag

Hutten bouwen en versieren