Ieniemienie - Onderbouw HD

Hallo, Hi, Bonjour, Hola, Ni Hao, Ciao lieve kinderen

Hopelijk niet snel wagenziek, vliegangst, zeeziek of heimwee want dit jaar gaan we de hele wereld rond. Van China naar Amerika, van Duitsland naar Australië, niks is ons te gek.

De kinderen mogen zich maandag 12 augustus om 09.30uur melden in de tent. Misschien weet je jouw groepje al te vinden, anders helpen wij iedereen graag. De leden van de achterban, in het blauwe shirt, mag je altijd aanspreken als er iets onduidelijk is.

Elke dag zijn er hulpouders en maatschappelijke stagiaires aanwezig om met de kinderen de hele wereld rond te reizen. Een aantal van deze ouders zullen ook maandag, bij het juiste groepsnummer klaar staan om kinderen te ontvangen en beginnen aan het grote avontuur. Na het ontvangst gaan we beginnen met het bouwen van de hut. Constructief moet hij natuurlijk goed in elkaar zitten, dus pak je hamer en spijker er op los. Je hoeft geen gereedschap mee te nemen van thuis. Elke dag kun je bij de materialenhok een krat met gereedschap halen.

Kun je er geen genoeg van krijgen om je hut te bouwen en te versieren, geen zorgen. Op dinsdag klussen (er verven) we gewoon nog even door. Als het goed is hangt dan ook jullie vlag al lekker te wapperen! Dinsdagavond mag je ouders, grootouders, neefjes, nichtjes enz. uitnodigen om in het bos te komen kijken. Zij kunnen daarna onder het genot van een kopje koffie, thee, fris of iets sterkers lekker bijbuurten tot 20.00 uur, terwijl jullie nog even doorspelen.

Spelletjes in overvloed! Op dinsdag, woensdag en donderdag zullen we ook veel spelletjes spelen. In welke vorm, dat zie je dan. Circuit, kleine en grote spellen, bosspellen en nog veel meer!

De brandweer op woensdag is traditie. We hopen hier nog vaak op terug te mogen vallen. Ouders moeten op tijd aanwezig zijn om te helpen met aankleden en tijdens het spelen in het water. Let t.z.t. goed op welke tijd je aan de beurt bent!

Op donderdagmiddag komen we terug van de flinke reis en worden we graag onthaald door het thuisfront. Wij hopen op zoveel mogelijk toeschouwers! Wie komt er om 15.15 uur kijken?

Op vrijdag reizen we af naar de ‘kermis’, deze dag is voor de jongste optioneel en altijd onder eigen begeleiding. Het is een ochtend om niet te willen missen! Met spelletjes, springkussens, pannenkoeken en een loterij. Om 13.00 uur is de trip echt voorbij en kun je thuis uitrusten van de hele week!

Nieuwsgierig naar de planning van de week? Aan het begin van het bos hangt de dagplanning en bij de vreetkeet kun je de globale weekplanning zien.