Kindervakantieweek

Medewerkers & vrijwilligers

Op deze pagina vind je alle informatie voor medewerkers en vrijwilligers. Voor alle vrijwilligers geldt, dat wij verwachten dat zij zich houden aan de gedragscode vrijwilligers, zoals die is opgesteld door het Bestuur van Stichting Ranja.

Aanwezigheid

Alle vrijwilligers zijn iedere dag om 09.30 uur welkom, tenzij anders afgesproken. Op het eind van de dag vinden we het fijn om samen op te ruimen. Soms kan er gevraagd worden samen de dag te evalueren.

Informatieavond & maatschappelijke stage

Tijdens de KVW kun je ook je maatschappelijke stage lopen. Aanspreekpunt voor de maatschappelijke stagiaires in HD is Saskia van Driel. Zij geeft je alle informatie over wat je allemaal kunt doen tijdens de KVW. In Loosbroek is Ingrid Sigmans het aanspreekpunt. Voor vragen of opmerkingen over je stage, kun je mailen naar MAS.stichtingranja@gmail.com. Vóór de KVW is er nog een verplichte informatieavond op vrijdag 9 augustus, om kennis te maken, stage-formulieren in te leveren en afspraken te maken.

Op vrijdag 9 augustus wordt er een informatieavond gehouden voor de maatschappelijke stagiaires en voor algemene vragen over het programma. Hier kunnen geen vragen worden gesteld over de groepsindeling. Deze avond start om 19.00 uur op het terrein in Heeswijk en om 20.00 uur bij de tent in Loosbroek.

Eten & drinken

Ook vrijwilligers worden iedere dag voorzien van een versnapering bij de lunch. Het is niet de bedoeling dat zij zelf (fris)dranken en snoep meenemen. Koffie, thee en ranja is vrij verkrijgbaar voor de vrijwilligers.

Evaluatie

We doen er alles aan om de KVW zo goed mogelijk te laten verlopen. Natuurlijk blijven er weleens zaken liggen, of lopen ze niet zoals gepland. Wanneer u tips of tops heeft, kom dan gerust naar een van de bestuursleden, te herkennen aan de oranje polo’s, of stuur een mailtje naar info@stichting-ranja.nl.

Roken

Het is verboden om in de bossen en in de buurt van de kinderen te roken. In Loosbroek kan er gerookt worden naast de tent. In HD mag er gerookt worden op het terras, voor het honk van de Valianten.

Huishoudelijk reglement

Om ervoor te zorgen dat iedereen zich aan bepaalde basisafspraken houdt tijdens de week, volgen hieronder wat aandachtspunten.

• Zorg ervoor dat kinderen nooit alleen worden achtergelaten, ook niet bij de eigen hut.
  • Zorg ervoor dat kinderen niet over het terrein gaan rondzwerven.
  • Ga bij ongelukjes altijd naar de EHBO.
  • Aan het eind van de dag moet al het materiaal teruggebracht worden naar de materiaalcontainer. Denk hierbij ook aan de ranjakannen.
  • Er mogen geen spijkers in de bomen worden geslagen, gebruik hiervoor touw!
  • Laat geen rotzooi achter, laat het terrein netjes.
  • Vrijwilligers kunnen hun spullen in Loosbroek in de tent en in HD bij het vrijwilligershonk kwijt.
  • Mochten er problemen zijn, ga dan naar één van de mensen van de organisatie.
  • Zorg dat je een goed voorbeeld bent voor alle deelnemende kinderen.
  • Kinderen mogen alleen samen met een vrijwilliger materiaal bij de container halen.
  • Roken? Niet bij de kinderen en niet in de bossen.
  • Kikkers in de Heeswijkse bossen willen graag met rust gelaten worden.