Bovenbouw HDL

Hola chicos y chicas!

Dit jaar zal de kindervakantieweek in het teken staan van sombrero’s, salsa, corazon en bailando. Na twee rustige jaren gaat de muy bueno reis dit jaar naar het verre en zonnige Mexico. Er gaan zeker weer spannende dingen gebeuren in de week van 29 augustus tot en met 2 september!

Zoals gewoonlijk gaan we weer aan de slag met het bouwen van fantástico hutten. Daar nemen we maandag de hele dag de tijd voor. We zijn nu al benieuwd welk groepje de más impresionante hut gaat maken! Voor ieder groepje ligt er een sombrero bord klaar om trots te kunnen laten zien wie bij welke hut hoort. Zo’n vette hut is natuurlijk ook ontzettend handig als er feestende gasten met 26 sambaballen ons zouden bezoeken op het KVW terrein!

Dinsdag gaan we richting Dora’s Bos (tussen Loosbroek en Heeswijk-Dinther in), om te kijken welk team zich het meest soepel kan voortbewegen door het dichtstbijzijnde oerwoud en afgevlakte bergtoppen. Het team dat de meest waardevolle plaatjes bij elkaar kan sparen zonder gepakt te worden door de snorrige tegenstander wint! Er gaat mucho gerend worden in het bos!

Op woensdag gaan we met z’n allen te voet op ontdekkingstocht rondom het eigen dorp/kindervakantieweek terrein. Trek je wandelschoenen alvast aan voor deze verre tocht. Onderweg wachten spannende opdrachten op alle niño’s! In de middag is het tijd om al het zand af te spoelen bij de brandweer.

Donderdag krijgen jullie weer de kans om je van je meest sportieve kant te laten zien tijdens Sport & Spel. Kom in je meest bonito sport outfit, en

laat zien dat jij de allersnelste bent in de race tussen de cactussen. Naast een aantal klassiekers zijn er dit jaar een paar nieuwe spellen speciaal voor jullie bedacht. Een springkussen mag natuurlijk op zo’n dag niet ontbreken, dus daar kun je op rekenen. Het laatste beetje energie gaan we wel nodig hebben voor het afbreken van de hutten!

Het programma van donderdag stopt hier niet bij! Donderdagavond zien we graag jullie allemaal terug bij het avondspel, nachttocht en de welbekende overnachting. Een prikkelende en leuke ervaring waar iedere BovenBouwer zeker bij wil zijn! Sí Sí.

Vrijdagochtend gaan we met z’n allen muy bueno boterhammen eten voor we terug naar het KVW terrein fietsen. Daar vindt de inmiddels bekende afsluiter van kindervakantieweek plaats: de Spelenkermis. Ook voor de bovenbouw-kids zal er genoeg leuks te doen zijn.

De organisatie is nog druk met de voorbereidingen, maar we kijken er al naar uit om met jullie allemaal de zomer af te sluiten lieve bonito’s!

Groetjes, Charlotte, Eva, Jeroen, Juul, Lieke, Sten en Sonia

LET OP BELANGRIJK!

Om tijdens deze reis niet uit te drogen, neem iedere dag een flesje water mee. Er worden dit jaar geen plastic/papieren bekertjes meer uitgedeeld. Verder heb je iedere dag van de KVW je fiets nodig en op woensdag dus ook je zwembroek en een handdoek.

ATTENTIE OUDERS

Om onze activiteiten zo goed en leuk mogelijk uit te voeren om de kinderen een fantastische week te bezorgen hebben wij wat extra handjes nodig. Gedurende de hele week is er extra leiding van harte welkom, maar met name voor onze spelactiviteiten:

Maandag 29 augustus de hele dag enkele ouders die mee toezicht willen houden tijdens bouwen in HD

Dinsdag 30 augustus middag 12:30 – 15:30 (Dora’s Bos)

Woensdag 31 augustus ochtend 9:45 – 12:30 (Speurtocht meelopen in Heeswijk of Loosbroek)

Donderdag 1 september ochtend 9:45 – 12:30 (Heeswijk)  of avond 21:00 – maximaal 02:00u